Kaki disko engko ea

Monday 17 December 2012

ANDA HAKIM or LAWYER?

Assalamualaikummmmm :)
habis lenyek rambut spike aku pakai benda ni -.-


 Kat sini ada sapa sapa yang Hakim kaaa Lawyer kaaa? Kepada mereka yang bernama Hakim, pinjam nama kejap boleh? Hehe. Dan kepada mereka yang bernama Lawyer tu *ada ke?* pun pinjam kejap :)

Saya buat tajuk entry tu sebab saya selalu, selalu tersangat selalu baca kat status la apa la semua la.
 DONT JUDGE ME PEOPLE.
Korang selalu nampak taaakkk? ^^
takada problem pun dengan ayat tu, sebab saya pun sokong :) For me, kalau judge orang sama je macam kita kutuk orang tu. Berdosa kannnn :) tapi menipu laaa kalau kita tak pernah mengutuk even once. Lain la kalau kita ni orang yang betul betul faham agama and takut Allah. Moga moga kita diantaranya. Aminn :)

Benda kutuk mengutuk ni selalu jadi kalau kita dengan kawan kawan especially dalam satu group. kalau sorang mulakan memang tak habes habes. ada jeee benda nak dikutuk. benda kecik macam tahi lalat tu pun nak kutuk. tapi kita tak sedarkan benda yang kita kutuk tu ciptaan Tuhan. tapi bila dah seronok, tak ingat pape dah. saya bukan cakap orang, saya pun buat. hehe 3:) biasa la tu, manusia senang digoda tergoda dan menggoda. Hoho. menggoda ^^

Selalu kan kalau nampak benda yang pelik siket mesti kita nak judge. Contoh la, kita nampak buntut orang besau besau. hehe. mesti nak kutuk kan kan kan?! padahal, it's natural. PUBERTY. lu olang ada belaja ni topik time form 3. Major punya favourite -.- dapat pulak cikgu yang  NAKAL, budak laki classmate pulak BLUE. mmg haru. Gegurl pulak *saya saya* tersenyum senyum terjeling jeling. Apa yang dijelingkan tu pun tak tau laa. Ish ish :) Lain la dia sengaja nak show off kan. macam orang lain takada buntut je. nak batak kang jadi apa pulak. dush.

Murid A: Cikgu ! Habestu nak buat apa dengan orang buntut besar yg show off tu cikgu? kutuk jugak ke?
Cikgu: Bukan laa. Apa jenis pelajar kau ni?! Sapa yang ajar kau pun aku tak tau la. Ada sapa sapa yg nak jawab? *angkat kening angkat kening*
Murid B: Ngorat !
Murid C: Amek gamba guna Instagram !
Murid D: tak lah. DSLR !
Cikgu: baik korang semua diam sebelum aku tangan sorang sorang.*diam sejenak* Kita panggang buntut dia !
ustazah: MasyaAllah kalian. Cikgu, tolong padam obor api tu. terima kasih. ehem. sebenarnya anak anak sekalian dan cikgu. Kita haruslah doakan untuk kebaikan orang tersebut. Mohon pada Allah agar kita diberi hidayah. Kan dalam mencegah maksiat ni ada tiga cara

  1. guna tangan or bidang kuasa yang kita ada. as example, kalau kita Perdana menteri boleh la kita kuatkuasakan undang undang umat Islam wajib menutup aurat dengan SEMPURNA :)
  2. guna lisan. Bagi sesiapa yang dikurniakan keberanian untuk menegur tu, kita tegur lah. TETAPI, secara berhikmah ye. bukan seperti ayat ini * Jangan mencarut la bod** ada faham? :)
  3. guna hati. Iaitu macam kita benci dengan kemungkaran itu :)



Ada faham readers sekalian? :) cuba kalau ada orang kutuk kita, berasap tak?rasa macamnak pergi serang kan. tapi, kritik tu semua actually supaya kita muhasabah diri. ye lah, kita rasa kita perfect. padahal satu pun tak jadi pape. macam saya lah, bila kawan cakap saya bendul. saya kata betul ke? jendul tu ada lah. hehe. bila kawan saya cakap saya KIUT. krik krik. okay itu saya tipu. perasan gila -.- Hihi :) Kita ialah kita dan kawan itu lah Cermin. dia reflect apa yang kita ada. kan kan :)

Entry ini sekadar untuk muhasabah diri. tiada maksud tersirat tersirot untuk menyakitkan hati sesiapa :) K SEKIANNNNNNN.



5 comments:

  1. erk.. kesinambungan cite bontot besar... hahahaha...

    dan apabila ditegur jangn mudah melatah.. menegur tak salah.. tapi jangan mudah menghukum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat idea lepas baca entry dubur gergasi. haha :D

      dan saya sokong !

      Delete
  2. betul tu janna ^^
    ramai yg suka judge, tp xsuka bila di judge,, macam2 la dunia ni,,hehe
    janji hepy (^___^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lee. jangan suka jaga tepi kain orang :D

      Delete
  3. Suka entry ni =)

    Tak baik judge orang. Itu antara dia dan Allah.

    *nasihat diri sendiri*

    ;D

    ReplyDelete