Kaki disko engko ea

Tuesday 11 December 2012

BOYPREN KU BERBULU :)

Assalamualaikum :)

Tadi, baru tadi ada terbaca satu entry pasal kucing. Saya memang gila kucing. Kat rumah je ada 15 ekor,tak termasuk yang dalam perut tu. Hihi. Tapi mestilah, mesti ada yang saya paling sayang among semua kucing yang pernah saya bela. He was my Boyfriend, Bestfriend, Room mate and ofcourse kucing. HewHew. Sebab dia kucing la nama entry ni Boypren ku Berbulu :)

'Gua ada manyak bulu, Lu ada masala?'
Hensem kan dia. Kucing tu bukan punggung blakang tu. entah sapa punya la. Haha. Nama dia MUMU. Actually nama asal dia LEMU. Maksudnya GEMUK dalam bahasa jawa. So kepada sapa sapa nak aniaya boypren ke gepren ke cakap la 'Sayang you are so LEMU sweetheart :)' Then kalau dia tanya, 'apa LEMU tu baby?' Anda cakap lah, 'Lemu tu BEAUTIFUL dalam bahasa zimbabwela darling :)' Kompem dia caer. Trust me *angkat kening angkat kening*

Mumu ni baek gile. Dia je lah yang conquer rumah, kuceng laen tak leh masuk rumah, tu la bila kucing laen dapat chance masuk rumah, masing masing bertuka rupa jadi anak monyet blkang rumah. Mumu ni ada habit, asal nak keluarkan dia dari rumah je mesti dia pura pura tido. Nampak bebeno pura pura, mata terkenyit kenyit terkebil kebil.

Ada la one day tu, dia tak balek dah tiga hari. Mama ingat dia kawen. Mumu memang, hobi dia kawen. Kawen jee kejenya, teringin nak tengok dia pakai tengkolok siap ada keris kat blakang dok atas pelamin. Kompem pengsan. Tak sempat nak renjis air mawar. hehe. bck to the story, satu hari tu Mumu balek. Time tu saya ngan mama baru balek shopping. Dari jauh mumu nampak pelik. dia macam ada benda hitam besa melekat kat dahi dia. Saya macam pelik jugak and pegi la check. Rupa rupanya benda tu lubang ulat. I was so shocked, mama dah lari masuk rumah. Nak hantar g klinik dah lewat. Siap ada ulat kelua masuk kat lubang kat kepala dia. dah macam tol je. teringin nak tanya, sewa rumah kau kat kepala kucing aku ni dah baya ke belum? Time tu takda sedeh sangat sb Mumu macam ok je. bila masuk rumah amek makanan kuceng, kelua balek mumu dah takde. Maybe dia nak pergi jumpe doktor sendiri.

Tunggu punya tunggu MUMU balek, sampai la satu hari ni. Dia balek. Dia dok diam je tepi tangga. Saya ingat dah sehat la bila tengok je dah tak tau nak cakap apa. terus nanges. mana taknye, lubang tu dah besa gila nak mati. ulat tak yah cakap la. saya lari g dapur amek ikan seko besa. Mumu tak makan pun. dia ada tunduk and ada ulat jatuh. saya nanges teruk gila time tu. dia dah nazak. nazak sangat. sweet kan mumu, even dia dah nak meninggal pun sempat balek rumah nak cakap goodbye. saya dok je sebelah mumu. ingat time saya ngan mumu dulu dulu time dia sehat. nampak nye saya dah takde kawan nak tido. saya naek masuk bilek amek kamera bila turun je mumu dah takada. time tu menyesal gila naek bilik. tapi nak buat macam mana,dah ajal. He was the sweetest thing yang pernah ada dalam memori saya. sorry for the long post.

IN MEMORY. LEMU anak jantan SONTOT






2 comments:

  1. alahai best nya tengok kucing.dulu ada kucing gak tapi dah mati :(

    ReplyDelete
  2. Sedih sgt :'( I pun ad Kucing dulu, mati :'(

    ReplyDelete